آموزش ایلوستریتور 2019

  • ۰
  • ۰

روش هایی برای ایجاد نویز بردار تصادفی در آموزش ایلوستریتور 2019
توسط Peter Akuratny22 آگوست 2008 مشکل: دشوار متوسط: طول زبان:
Illustrator Illustrator
در این آموزش ، ما به دو روش برای ایجاد سریع الگوی نویز برداری ، شبیه به نویز گرادیان Photoshop ، نگاه می کنیم ، اما این بار کاملاً قابل کنترل ، قابل تنظیم و قابل ویرایش ، زیرا این یک گرافیک برداری خواهد بود. برای کنترل رنگ ، به ویژگی Live Color که در Illustrator CS3 موجود است نگاه خواهیم کرد.

مقدمه
به تازگی ، من نیاز به ایجاد یک جایگزین برای صدای گرادیان Photoshop ، اما این بار در Illustrator. من دو روش برای دستیابی به یک اثر مشابه را توضیح خواهم داد. ما قصد داریم بر اساس یک الگوی سر و صدای ساده و قابل ویرایش ، یک نمودار وبلاگ وبلاگ را برای این آموزش بسازیم.

نکته مهم: از آنجا که هر دو روش هندسه همپوشانی ایجاد می کنند ، نتایج خام برای ساخت علائم و برش وینیل مناسب نیست. اگر از این روش برای ساخت علائم استفاده می کنید ، قبل از ارسال به برش و وینیل برش ها باید تمام عناصر همپوشانی با هم ادغام شوند.

پیش نمایش تصویر نهایی
این تصویر نهایی است که ما ایجاد خواهیم کرد. ابتدا ، بیایید برخی از روش ها را برای ایجاد الگوهای نویز بردار تصادفی بررسی کنیم.


تبلیغات
روش 1
این روش مبتنی بر سکته های خسته شده است و به شما امکان کنترل بیشتر در ظاهر را می دهد ، زیرا تصادفی (تلفات) توسط شما تعیین می شود. در اصل ، این نرم افزار همچنین برای هر نرم افزار بردار دیگری که از خط های سفارشی پشتیبانی می کند (مانند CorelDraw) قابل استفاده است.

مرحله 1
یک سند جدید ایجاد کنید ، اندازه آن را 800 پیکسل در 350 پیکسل تنظیم کنید و حالت رنگ را روی RGB تنظیم کنید. در مرحله بعد ، یک خط بلند 500 پیکسل ایجاد کنید ، به آن نوازش سیاه بدهید و وزن آن را 10 برابر کنید. خط شکسته شده را فعال کرده و مقادیر Dash و Gap را تنظیم کنید ، در این حالت 5 ، 3 ، 1 ، 8 و 2. خط را کپی کرده و مقادیر Dash و Gap را به 2 ، 4 ، 6 ، 1 و 2. تغییر دهید. خطوط شکسته تر و تنظیم مقادیر مختلف برای خط و شکاف (3 ، 1 ، 1 ، 4 و 2) ، (1 ، 2 ، 1 ، 1 و 6) ، (2 ، 5 ، 1 ، 1 و 8) ، و (4 ، 1 ، 2 ، 1 و 1).

گام 2
اطمینان حاصل کنید که Stroke انتخاب شده است (X بین Stroke و Fill) و هر سایه رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید

برای اصلاح ابعاد الگوی ، ما باید نوارها را به نوارهای قابل ویرایش جامد تبدیل کنیم (کاربران Adobe Illustrator CS2 و بالاتر ، استفاده از دستور Flatten Transparity برای گسترش سکته مغزی به اشیاء جامد ، اولین تصویر زیر را ببینید). برای این کار به Object> Expand بروید ، Fill و Stroke را چک کنید و OK را بزنید.

Transform Palette را باز کنید ، نقطه مرجع را در قسمت میانی قرار دهید ، علامت های محدودیت و عرض متناسب با محدودیت ها را بردارید و ارتفاع را روی 200px تنظیم کنید. این مراحل را برای هر مجموعه از نوارها تکرار کنید. از Vertical Align Top در پالت تراز استفاده کنید (Shift + F7)


مرحله 3
همانطور که مشاهده می کنید ، بنفش و قرمز بر سایر رنگ ها تسلط دارند و آنها را می کشند. اکنون فقط چگونگی چیدمان نوارها ، ترتیب و موقعیت آنها بر عهده شماست. به عنوان مثال ، من نوارهای ارغوانی بنفش را به پشت ارسال کردم (شی> ترتیب> ارسال به عقب) ، نوارهای قرمز 3x به سمت عقب (شی> تنظیم ترتیب> ارسال به عقب) ، نوارهای زیتون 3x ارسال به عقب ، نوارهای سبز 5 پیکسل راست و 2 برابر ارسال نوارهای عقب ، نوارهای زرد 2px راست و 2 برابر را به جلو بکشید (Object> ترتیب)> Forward Forward).


مرحله 4
برای استفاده مجدد از الگوی نهایی ، می توانید نوارها را به صورت دستی انتخاب کرده و آنها را با رنگ های مختلف پر کنید یا از ویژگی جدید Live Color استفاده کنید. می خواهیم بعداً هنگام تنظیم رنگ برای گرافیک بنر ، از این ویژگی استفاده کنیم. قبل از شروع به بازی با رنگ آمیزی مجدد ، مطمئن شوید که تمام شی مورد نظر برای recolor را انتخاب کرده اید (نیازی به گروه بندی آن نیست) و با کلیک بر روی نماد New Color Group ، حالت رنگی پیش فرض ایجاد کنید. با این کار امکان تنظیم مجدد کلیه تغییرات و بازگشت به طرح رنگ اصلی اثر هنری فراهم می شود.

مرحله 5
تغییر رنگ ها بسیار ساده است. می توانید تک سایه ها را با دو بار کلیک کردن بر روی نوار رنگ ویرایش کنید و مقادیر آن را تنظیم کنید یا با استفاده از چرخ چرخی. همه تغییرات بلافاصله در آثار هنری اصلی شما قابل مشاهده است. پرونده حاصله را به عنوان "random_noise_pattern" ذخیره کنید.

روش 2
روش دیگر ایجاد الگوی نویز بردار استفاده از چندین دستور استاندارد از جمله Blend و Transform each است. روش 2 به ما این امکان را می دهد که نه تنها از خطوط به عنوان اشیاء مرجع استفاده کنیم بلکه از دایره ها ، مستطیل ها و شکل های پیچیده تری (ستاره ها ، نمادهای سفارشی و غیره) استفاده کنیم همچنین نیازی به گسترش الگوی نویز نداریم ، بنابراین ممکن است بعداً برخی پارامترها را تغییر داده و تنظیم کنید.

مرحله 1
در همان پرونده "random_noise_pattern" ، یک خط عمودی نوار 1 پلات ایجاد کنید که طول آن 200 پیکسل باشد. آن را کپی کرده و آن را 500 پیکسل به سمت راست منتقل کنید. هر دو خط را انتخاب کنید ، سپس به Object> Blend بروید ، و Spacing را در مراحل مشخص شده با مقدار 50 تنظیم کنید. به Object> Blend> Make (Command + Alt + B) بروید. اکنون به Object> Expand بروید ، Object را بررسی کرده و کادرهای Fill و Stroke را بردارید. با این کار شیء مجزا در خطوط مجزا آزاد می شود. آنها هنوز در کنار هم قرار گرفته اند ، بنابراین Ungroup (Command + Shift + G) آنها را نگه دارید ، اما همه اشیاء انتخاب شده را کنار بگذارید.

https://maktabtv.com/Courses/illustrator/



گام 2
بیا کمی تفریح ​​کنیم! به Object> Transform> Transform Her بروید. گوشه پایین سمت راست گفتگو را تماشا کنید و Random و Preview را بررسی کنید. تنظیم H

  • ۹۸/۰۸/۲۱
  • سارا پولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی